Bu dünyada sana adalet yok Hasan!

Aydın Bulut’un gerçekliğiyle aklımızı alan -umuyoruz şimdilik- tek filmi Başka Semtin Çocukları‘ndan.

Bu yazı Filmden içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Bu dünyada sana adalet yok Hasan!

  1. Osman Saka dedi ki:

    Eleman boktan bi film çekmiş. Bu türden bir gerçekliği, anca ona hiç dahil olmamışlara satabilirdi zati. Oralardan yetişen kafaların olayı başkadır.

    • thevesaire dedi ki:

      burada tartışmaya girmek istemiyorum pek tabii, ama “hiç dahil olmamışlardan” değilim ve buna rağmen çok gerçek buldum ben filmi. ayrıca bu “hıh, belli ki oraları hiç görmemişsiniz, oysa ben gazi’nin kalbinden geldim” tavrından da hiç hoşlanmadığımı belirteyim. 🙂

  2. filmvsfadam dedi ki:

    filmin bütünü alışılmadık bir gerçeklik duygusuyla son dönem türkiye sinemasında özel yere sahip yapımlardan biri olmakla birlikte, bu sahne gerçeklikten ziyade bir miktar “çarpıklık” hissi uyandırıyor. hasan amca hemen hemen tipik bir alevi chpli tipi. bu tipolojinin yaygın yanlışlarına kendisi de düşüyor ve öfkesini çok da emin olmadığı, seçemediği hedeflere doğru amaçsızca püskürtüyor. izleyicide duygusal bir tesir bırakıyor olsa da, bence bu “doğru” bir tesir değil. özetle ben olsam bu filmden bu sahneyi seçmezdim. pavyon sahibi, yerel mafya ve eski yurtsever olan kürt abinin konducularla türkü söyleyip hemen arkasından onları sattığı sahne filmin genel duygusunu daha iyi yansıtabilir diye düşünüyorum. bunu kaldırın onu koyun 🙂

    • thevesaire dedi ki:

      dediklerinin bütününde haklı olsan da, niye bu sahneyi atalım yahu? 🙂 benim de en sevdiğim sahne bu olmasa da, etkileyici sahnelerden biriydi. film boyunca hasan amca’daki bahsettiğin çelişkili durum zaten seziliyor. benim bahsettiğim “gerçeklik” algısı da tüm film üzerinden yapılan bir yorum zaten. fakat hasan amcanın “çarpık” öfkesinin dahi son derece gerçek olduğunu düşünüyorum. filmden başka sahneler de gelecek zaten, bahsettiğin sahne de dahil, birkaç sahne daha var eklemeyi düşündüğüm.

Bir Cevap Yazın

